جراحی بینی استخوانی که دکتر اکرم فریدنی ، بهترین جراح بینی شهرکرد ، در انجام آن از مهارت و تجربه زیادی برخوردار می باشد یکی از محبوب ترین انواع رینوپلاستی در میان افراد بوده و مزیت آن این است که به هر سه فرم طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی قابل جراحی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع فرم بینی و چگونگی جراحی آن ، می توانید مقاله زیر را به خوبی و با دقت مطالعه نمایید.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر فریدنی

 

به وسیله عمل بینی استخوانی چه مشکلاتی را می توان رفع کرد ؟

از جمله مشکلاتی که با جراحی بینی استخوانی قابل درمان است عبارتند از :

  • از بین بردن قوز موجود بر روی پل بینی
  • افتادگی یا همان عقابی بودن نوک بینی
  • غیرقرینه بودن سوراخ های بینی
  • بیش از اندازه بزرگ بودن حفره های بینی
  • بیش از حد بزرگ بودن سایز بینی نسبت به صورت و اجزای موجود در آن و غیره

روش های انجام عمل بینی استخوانی

معمولا جراحی بینی استخوانی با هر دو تکنیک باز و بسته قابل انجام می شود :

  • در روش باز بعد از بیهوشی عمومی ، برشی بر روی ناحیه کلوملا انجام می شود و سپس پزشک به موقعیت غضروف ها و استخوانها تسلط کافی دارد و می تواند تغییرات مورد نظر را ایجاد کند و سپس موضع را مورد بخیه قرار می دهد و با قرار دادن آتل و گچ جراحی را به اتمام می رساند.
  • در روش بسته برشی از بیرون بینی انجام نمی شود و پزشک با استفاده از ابزاری از درون سوراخ بینی تغییرات مورد نیاز را انجام می دهد و بخیه ها نیز تماما داخلی انجام می شود.

انواع فرم بینی برای جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی به فرم های ذیل توسط دکتر فریدنی ، بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در شهرکرد ، قابل جراحی می باشد :

بینی طبیعی

همانطور که از نام این فرم پیداست ظاهری بسیار طبیعی دارد. در این فرم ، بینی بیش از حد کوچک نشده ، بر روی آن قوس ایجاد نمی گردد و همچنین سربالا نمی شود.این فرم از بینی مناسب ترین فرم برای آقایان ، افرادی با صورت های بزرگ و افرادی است که فاصله میان لب و بینی شان زیاد است.همچنین افرادی که نمی خواهند نتیجه جراحی در صورت آن ها بیش از حد نمایان باشد باید این فرم را برای جراحی بینی استخوانی برگزینند.

بینی فانتزی 

  • این فرم از بینی کوچک و سربالا بوده و همچنین قوس زیای بر روی ناحیه پل آن وجود دارد.
  • خانم ها و افرادی که صورت های ظریف دارند می توانند این فرم از بینی را انتخاب نمایند.

بینی نیمه فانتزی

این فرم از بینی حد وسط فرم فانتزی و طبیعی است. بدین معنی که نه مانند بینی طبیعی کاملاً فاقد قوس است و نه همچون بینی فانتزی قوس آن بسیار زیاد می باشد.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر فریدنی

 

روش های کاهش ورم بینی بعد از جراحی

  • استفاده از کمپرس سرد
  • حمام نکردن با آب داغ
  • کاهش مصرف سدیم
  • کم کردن فعالیت های ورزشی
  • بالا نگه داشتن سر
  • مصرف آناناس و آب کرفس
  • چسب زدن به بینی

کاندیدای مناسب جراحی بینی استخوانی

  • خانم هایی که باردار و شیرده نیستند.
  • افرادی که توقعات شان از جراحی معقول و منطقی ست.
  • اشخاصی که به مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات اعتیاد ندارند.
  • افرادی که از لحاظ روحی و جسمی در شرایط مطلوب و مساعدی قرار دارند.
  • افرادی که می توانند از پس هزینه های مربوط به جراحی بینی استخوانی برآیند.
  • افراد شاغلی که می توانند حداقل به مدت 7 روز برای بعد از جراحی مرخصی بگیرند.
  • اشخاصی که توانایی رعایت دقیق نکات مربوط به مراقبت های بعد از جراحی بینی را دارند.

محدودیت های عمل بینی استخوانی

در حالت کلی محدودیتی برای انجام این جراحی در افراد واجد شرایط وجود ندارد ، تنها در صورتی که فرد به بلوغ کامل نرسیده باشد ممکن است رشد استخوان های صورت کامل نشده باشد و در نتیجه جراحی بینی استخوانی بعد از مدتی تاثیر بگذارد. به همین علت این جراحی در سنین کمتر از 16 سال در دختران و کمتر از 18 سال در پسران توصیه نمی شود. از طرفی افراد بالای 50 سال ممکن است به بیماری هایی مبتلا باشند که بیهوشی برای آن ها خطرناک باشد که در این صورت نیز عمل بینی به این افراد توصیه نمی شود.

اقدامات پیش از عمل بینی استخوانی

  • بعد از اینکه تماما در مورد دلایل تان برای جراحی به نتیجه رسیدید و تصمیم نهایی را اتخاذ نمودید باید در مورد یک جراح بینی خوب در شهر کرد دکتر اکرم فریدنی که نمونه کارهای بسیار عالی و نزدیک به ایده آل شما را در کارنامه خود دارد را تحقیق کنید.
  • این پروسه را می توانید توسط جست و جو در اینترنت و دوست و آشنا انجام دهید. بعد از اینکه چند نفر را از بین تمامی جراحان بینی انتخاب کردید نوبت به انتخاب نهایی می باشد.بعد از اینکه جراح بینی خود را انتخاب کردید ، باید به جلسه مشاوره با او بروید و در این جلسه در مورد انتظارات و تغییراتی که فکر می کنید باید بر روی بینی تان انجام شود.
  • در این مرحله باید کاملا واقع بینانه به مسائل داشته باشید و رویایی فکر نکنید ، به پزشک خود اعتماد کنید و بینی خود را به دستان او بسپارید تا بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان بیاورد.
  • بهترین دکتر بینی شهرکرد ، در این جلسه لیستی از داروهایی که اثر منفی بر روی نتیجه عمل خواهد داشت در اختیارتان قرار می دهد و تاکید می کند که باید مصرف آن ها از چند روز قبل از این جریان قطع کنید.
  • در مورد داروهای مصرفی تان و بیماری هایی که مبتلا به آن می باشید باید حتما با پزشک حرف بزنید.
  • مصرف دخانیات را باید از 10 روز پیش از جراحی بینی استخوانی متوقف کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • افرادی که بینی های استخوانی دارند ممکن است بعد از جراحی دچار کبودی و تورم بیشتری در روز های اولیه به دلیل تراشیدن استخوان بینی شوند. به منظور کم کردن این کبودی و تورم در ساعات اولیه حتما از کمپرس یخ استفاده کنید. دقت کنید که کمپرس را روی بینی قرار ندهید و از فشار آوردن به بینی خود جدا خودداری کنید. می توانید از کمپرس یخ های عینکی موجود در بازار که در قسمت تیغه بینی خالی هستند ، برای اطرف چشم وصورت به منظور کاهش تورم و کبودی استفاده نمایید.
  • آب کرفس و آناناس نیز می تواند در از بین بردن کبودی ها و روند بهبودی مفید باشد. از مصرف نوشیدنی ها با نی پرهیز کنید ؛ زیرا نوشیدن با نی باعث فشار آوردن به بینی شما می شود. هم چنین مایعات و غذاهای داغ و یا خیلی سرد را مصرف نکنید زیرا ممکن است موجب درد در ناحیه بینی شما شود.
  • یکی دیگر از مراقبت هایی که جراحی بینی استخوانی به آن نیاز خواهد داشت چسب زدن به بینی می باشد. این تکنیک می تواند در تسریع فرآیند بهبودی ، بهتر شدن اسکار و هرگونه تورم و کبودی برایتان بسیار کارساز باشد.
    این نکته را به خوبی در ذهن داشته باشید که صحیح انجام دادن این تکنیک بسیار مهم می باشد.حتما روش درست چسب زدن را آموزش ببینید و از وی سوال کنید که چه مدت زمانی نیاز به چسب زدن دارید معمولا این مدت زمان در بینی های استخوانی کوتاه تر از بینی های گوشتی می باشد.

تغییر فرم بینی با جراحی بینی استخوانی یا تزریق فیلر

جراحی بینی استخوانی و تزریق فیلر دو روش متفاوت برای بهبود ظاهر بینی هستند ، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند . در ادامه به مقایسه این دو روش می‌ پردازیم :

جراحی بینی استخوانی 

دایمی و دقیق : جراحی بینی استخوانی یک روش دایمی است که با تغییر ساختار استخوان‌ های بینی انجام می ‌شود ؛ بنابراین نتایج آن به هیچ عنوان قابل تغییر نبوده مگر آن که بینی مورد ضربه و آسیب قرار بگیرد .

تغییرات قابل تنظیم : این روش به جراح قابلیت تنظیم دقیق‌ تری برای دست ‌یابی به شکل دلخواه بینی را می‌ دهد . تغییر شکل استخوان های بینی به جای فیلر ها ، اجازه می‌ دهد تا شکل بینی به صورت دقیق ‌تری با توجه به تناسب صورت فرد تغییر کند.

حذف مشکلات تنفسی : برخی افراد ممکن است به مشکلات تنفسی مرتبط با ساختار استخوانی بینی نظیر پولیپ یا انحراف درگیر باشند ، جراحی بینی استخوانی می‌ تواند این مشکلات را نیز رفع کند.

تزریق فیلر 

غیر دائمی : یکی از معایب بزرگ تزریق فیلر ، عدم ماندگاری آن است . فیلر ها معمولاً تا چند ماه پایداری هستند و سپس نیاز به تزریق مجدد دارند.

تغییرات در دامنه محدودتر : با استفاده از فیلر ها ، تنها می ‌توان شکل بینی را به طور موقت تغییر داد و دست جراح برای اعمال تغییرات گسترده کاملا بسته است .

ریسک‌ های مرتبط با تزریق : تزریق فیلر ممکن است با ریسک ‌هایی مانند التهابات یا حساسیت ‌های پوستی همراه باشد.

بنابراین انتخاب میان جراحی بینی استخوانی و تزریق فیلر باید بر اساس نیاز‌ های فردی و توصیه‌ های پزشک متخصص انجام شود ؛ اما مزایا و ماندگاری جراحی بینی استخوانی می ‌تواند انجام این روش را اولویت افراد زیادی قرار دهید .

بهترین جراح بینی استخوانی

وجود قوز روی پل بینی یکی از ناراحتی و عدم رضایت داوطلبان جراحی بینی استخوانی می باشد. با برداشتن برآمدگی موجود در پل بینی توسط پزشک ، فاصله ای بین استخوان بینی ایجاد می شود که جراح بینی حاذق می بایست با تکنیک های صحیحی این دو استخوان را به هم متصل کند و سعی در ایجاد ظاهری مناسب کند. بیشتر مراجعین در انتخاب جراح ماهر بسیار حساس می باشند. اگر پزشک از تکنیک های مناسبی به جهت انجام عمل بینی استخوانی استفاده نکند و یا استخوان بینی را در جایگاهی مناسب نزدیک نکند ، موجب ایجاد مشکلات تنفسی بسیار بالایی در بیمار می شود و حتی می تواند زیبایی چهره را نیز به دلیل ایجاد فرمی نامناسب کاهش دهد. به همین جهت انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی برای انجام این پروسیجر و اخذ نتیجه ای مثبت ، از اهمیت بسیار بالایی در ایجاد ظاهر و عملکرد مناسب بینی دارد و زیباجو باید اطلاعات و تحقیقات میدانی بالایی را در این انتخاب انجام دهد.

تمام متقاضیان می خواهند که بهترین نتیجه را از درمان خود دریافت کنند از این رو در درجه اول باید در یافتن بهترین جراح بینی استخوانی تلاش کنند. برای برگزیدن جراح مناسب توصیه می کنیم ابتدا نمونه کارهای پزشکان مختلف بررسی و ارزیابی شود. یک متخصص ماهر رینوپلاستی استخوانی که با تمام چالش های حین عمل مواجه شده است ، نه تنها از نمونه کارهای زیبا و بدون ایرادی برخوردار است بلکه ، بیماران حاضر در مطب نیز که از پیش جراحی بینی استخوانی انجام داده اند ، از ایشان راضی هستند. اغلب کسانی که برای انجام این متد زیبایی به پزشک مراجعه می کنند ، عملی لذت بخش و زیبا را از نتیجه مثبت دریافت می کنند

عوارض جراحی بینی استخوانی

عمل بینی های استخوانی معمولا عوارض شدیدی نداشته و عوارضی مثل تورم و کبودی و یا آبریزش بینی بعد از عمل طبیعی بوده که با مراقبت های بعد از عمل می توان از میزان آن کاست. ممکن است در اثر مراقبت های نادرست یا وارد شدن ضربه و یا مشکلاتی در حین جراحی ، بینی بعد از مدتی دچار قوز و برآمدگی شود که در صورت خفیف بودن در مطب با بی حسی قابل سوهان کشیدن و برطرف کردن می باشد.

تورم پوست : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی ، پوست از ساختار استخوانی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد.

تورم کاذب : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود.

هزینه رینوپلاستی بینی استخوانی در شهرکرد

هزینه این جراحی با توجه به عوامل زیادی تعیین می شود که یکی از مهم ترین آن ها میزان پیچیدگی مشکلات بینی است. بدیهی است که هزینه جراحی یک بینی با مشکلات اندک کمتر از هزینه جراحی یک بینی با مشکلات زیاد و پیچیده می باشد.

از بین بردن قوز بینی استخوانی

علت ناهمواری استخوان بینی ممکن است به دلیل وارد شدن ضربه و یا به صورت ژنتیکی باشد. برای برطرف کردن این مشکل می توانید با جراحی بینی استخوانی ، برآمدگی و ناهمواری پل بینی را از بین ببرید. در صورتی که این جراحی تنها با هدف برطرف کردن قوز بینی انجام شود ، باید توجه داشته باشید که سایز بینی تغییری نمی کند.

عامل تاثیر گذار بر بروز قوز در بینی های استخوانی !

با بروز یک بر آمدگی در ناحیه ای از بینی به هنگام اتصال به استخوان یا غضروف که هر دو آن ها با یکدیگر سبب تشکیل قوز بینی در درجات و شکل های گوناگون می شوند. در برخی موارد این برآمدگی ها در بینی برخی از افراد بسیار زیاد بوده و سبب بروز اختلالات تنفسی می شود. البته این عارضه یک ریشه اصلی داشته که مادر زادی و ژنتیکی می باشد و ریشه دیگر آن وارد شدن ضربه ای محکم به ساختار بینی و در نتیجه اسیب دیدگی استخوان است.

سوالات متداول

  • میزان تورم بینی های استخوانی بعد از جراحی چگونه است؟

بینی های استخوانی با توجه به پوست نازکی که دارند ، پس از اعمال تغییرات در پروسه جراحی بینی استخوانی ، بسیار متورم و ملتهب نخواهند شد. زیرا در افراد با بینی های گوشتی ، جراح خوب در شهرکرد سعی در کاهش میزان چربی زیر پوست دارد ، در صورتی که این اقدامات در بینی های استخوانی بکارگرفته نمی شوند.

  • میزان موفقیت و رضایت زیبا جو از جراحی بینی استخوانی چقدر است؟

در نظر داشته باشید که هر چه میزان مقاومت استخوان و غضروف بینی بیشتر باشد نتیجه حاصل از ان بسیار مطلوب و خوش آیند خواهد بود. در نتیجه افراد با بینی هایی استخوانی بهترین کاندیدا برای جراحی بینی به هر روش با هر نوع فرم بینی خواهند بود.

  • جراحی بینی ترمیمی در بینی های استخوانی

در پروسه جراحی بینی استخوانی اولیه ، جراح به منظور اعمال تغییرات لازم استخوان را به مقدار بسیاری تراش داده و مقداری از ضخامت بافت بینی کاسته است. در نتیجه انجام جراحی مجدد دارای پیچیدگی های بسیار زیادی خواهد بود. ممکن است برای اصلاح مشکلات موجود نیاز باشد تا جراح در این مواقع از پیوند استخوانی استفاده کند تا بتواند هر نوع عارضه موجود را بهبود بخشد و تمرکز کافی در اعمال تغییرات داشته باشد تا آسیب کمتری به پوست فرد وارد شود.

  • علت گرفتگی بینی بعد از رینوپلاستی چیست؟

در دوره نقاهت بعد از جراحی بینی استخوانی ، به طور کاملا طبیعی با انسداد بینی رو به رو خواهید شد. این گرفتگی به علت زخم و آسیب دیدگی های بافت های داخلی بوده که به مرور زمان و با رعایت اقدامات بعد از رینوپلاستی بهبود پیدا می کند. البته شست و شوی بینی نیز در این مواقع یک اقدام فوق العاده بوده که حتما جراح بینی آن را به شما توصیه خواهد کرد.

  • مدت زمان عمل بینی استخوانی چند ساعت است ؟

عمل جراحی بینی استخوانی معمولا بین 1.5 الی 2 ساعت زمان می برد. اما در صورتی که بینی با شکستگی همراه باشد ، ممکن است تا 3 ساعت نیز طول بکشد.

  • چه مدت بعد از رینوپلاستی بینی استخوانی می توان ورزش کرد ؟

لازم است بعد از جراحی بینی برای مدتی از انجام ورزش هایی که احتمال وارد شدن ضربه به بینی وجود دارد ، خودداری نمایید. بعد از آن نیز حتما در برابر هرگونه آسیب و ضربه از بینی خود محافظت کنید. انجام سایر ورزش ها بعد از 6 هفته در صورتی که فشاری را روی بینی احساس نمی کنید ، مانعی ندارد.

  • چسب زدن به بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟

بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و انعطاف پذیری بالا هستند. بافت و غضروف های قوی و مستحکمی دارند. هم چنین از استخوان هایی قوی برای تراشیدن و شکل دهی برخوردارند. این بینی ها معمولا از لحاظ ظاهری برآمدگی هایی دارد که در حین عمل قابل برطرف کردن می باشد. بینی های استخوانی معمولا بهترین نتیجه را بعد از جراحی دارند.

  • چرا افراد بعد از جراحی بینی استخوانی دچار انسداد حفره های بینی می شوند ؟

یکی از عوارض جانبی که تمامی افراد بعد از رینوپلاستی با ان مواجه می شوند ، گرفتگی و انسداد حفره های بینی می باشد. با توجه به آن که بافت های داخلی بینی دچار تغییرات بسیار زیاد خواهند شد و استخوان بینی نیز شکسته و تراش داده می شود ، با انسداد بینی مواجه خواهید شد ، که با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و مرور بهبود پیدا خواهید کرد.

  • بهبودی بینی استخوانی سریع تر است یا بینی گوشتی ؟

جراحی بینی استخوانی در شهرکرد ، توسط دکتر فریدنی بهترین جراح بینی در شهرکرد ، با هدف اصلاح فرم استخوان های بینی و بزرگی بینی انجام می شود ، پوست بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی نازک تر بوده و همین عامل موجب می شود تا بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد. در بینی های گوشتی ، روی بافت بینی که پوست ضخیمی دارد ، جراحی انجام می شود که این مسئله پروسه بهبودی را طولانی تر می کند. اما به هر حال بینی بعد از جراحی تا مدت زیادی ورم دارد و نتیجه نهایی و اصلی بعد از 1 سال مشخص خواهد شد.

  • آیا عمل بینی استخوانی برگشت پذیر است ؟

معمولا برگشت قوزبینی در صورت رعایت کردن نکات مراقبتی باز نخواهد گشت.حتما بعد از انجام جراحی بینی استخوانی ، باید مواظب بینی تان باشید که هیچگونه ضربه ای به آن وارد نشود. بعد از عمل در محل های شلوغ حضور پیدا نکنید و از ورزش هایی که با توپ انجام می شود و یا امکان هرگونه برخورد فیزیکی در آن وجود دارد خودداری کنید.