در گذشته این باور قدیمی وجود داشت که عمل های زیبایی تنها به خانم ها اختصاص دارد از این رو برخی از مردان با وجود مشکلات شدیدی که در بینی خود داشتند ، از انجام عمل بینی خودداری می کردند. این در حالی است که امروزه متقاضیان جراحی بینی در مردان ، همانند خانم ها افزایش پیدا کرده است. یکی از مواردی که موجب شد مردان به انجام این جراحی اشتیاق پیدا کنند ، تفاوت هایی است که در انجام جراحی بینی مردان  و زنان در نظر گرفته می شود. از همین رو قصد داریم در ادامه این مقاله از دکتر اکرم فریدنی ، جراح بینی شهرکرد ، اطلاعات بسیار مهمی را در رابطه با عمل بینی مردانه در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم.

عمل بینی مردانه - دکتر فریدنی

عمل بینی مردانه چیست ؟

یکی از انواع جراحی های زیبایی است که در راستای بهبود ساختار کلی چهره مردان انجام می شود. زمانی که مردان برای انجام عمل بینی به جراح مراجعه می کنند ، مهم ترین درخواستی که دارند این است که فرم بینی آن ها مردانه و کاملا طبیعی جراحی شود. جراحان بینی نیز با توجه به قواعد زیبایی شناسی چهره مردان و همچنین آناتومی صورت هر فرد تغییرات و اصلاحات لازم را انجام می دهند. به صورت کلی داشتن بینی ظریف ، کوچک و سربالا که سوراخ های بینی آن از نمای رو به رو قابل مشاهده باشد ، برای چهره مردانه مناسب و خوشایند نیست. بینی مردان و آناتومی صورت آن ها به صورت کلی از بینی خانم ها بزرگتر بوده و پوست ضخیم تری دارند به همین دلیل باید در انجام عمل بینی مردانه این تفاوت ها در نظر گرفته شود.

مهم ترین بررسی ها قبل از جراحی بینی مردانه

مهم ترین هدف از انجام عمل بینی مردانه در شهرکرد ، بهبود عملکرد تنفسی ، ایجاد تغییرات در سایز و فرم بینی متناسب با صورت می باشد به صورتی که از این تغییرات نتیجه مطلوبی حاصل شود. به همین جهت در مرحله اول بخش عضلانی صورت و استخوان های بخش های مختلف آن توسط  بهترین جراح شهرکرد ، به خوبی بررسی می شود و سپس بهترین فرم بینی مردانه بر اساس ساختار کلی و فرم صورت تحلیل و تعیین خواهد شد.  این بررسی ها تعیین می کند که در حین پروسه جراحی زیبایی بینی ، برش ها در کدام نواحی ایجاد شود تا بهترین و طبیعی ترین فرم بینی مردانه متناسب با چهره فرد ، حاصل شود.

مزایای عمل بینی مردانه

از مهم ترین نتایج مثبتی که از عمل بینی مردانه حاصل می شود ، به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • قوز روی بینی برداشته می شود.
  • افتادگی نوک بینی برطرف می شود.
  • پل بینی بهبود پیدا می کند.
  • زاویه مناسبی برای لب بالا و نوک بینی در نظر گرفته می شود.
  • سایز بینی و نوک آن بهبود پیدا می کند.
  • سوراخ های بینی اصلاح می شود.
  • بین اجزای صورت و بینی هارمونی و تناسب ایجاد می شود.
  • تنفس بهبود پیدا می کند.
  • تمامی این موارد نیز در افزایش اعتماد به نفس مردان نقش بسزایی دارند.

بهترین فرم بینی مردانه

از دغدغه های مردانی که قصد انجام عمل زیبایی بینی در شهرکرد ، دارند این است که بعد از جراحی بهترین فرم بینی مردانه برای آن ها ایجاد شود. در این رابطه باید گفت فرم مناسب برای جراحی بینی آقایان به عوامل و علل مختلفی بستگی دارد که در نهایت مجموع این موارد موجب می شود تا فرد از نتیجه عمل رضایت کافی داشته باشد. در حالت کلی در جراحی بینی مردانه فرم نوک بینی و سایز بینی بهبود یافته و اصلاح می شود همچنین پل بینی نیز تا حدودی نازک می شود. همانطور که توضیح داده شد استخوان های صورت مردان همانند زنان کوچک و ظریف نیست به همین دلیل دماغ ظریف با فرم صورت مردان تناسب چندانی ندارد.

مهم ترین ویژگی های عمل بینی مردانه

زاویه 90 درجه نوک بینی با لب بالا : زمانی که در جراحی بینی مردانه ، یک زاویه 90 درجه بین نوک بینی و لب بالا ایجاد می شود ، در چهره مردانه اثرات زیبایی قابل توجهی مشاهده می شود. این زاویه بسیار نرمال بوده و حالت طبیعی و جذاب به چهره می بخشد.

قوس کمتر روی تیغه بینی : خانم ها در جراحی بینی خواستار ایجاد قوس زیادی از نمای نیم رخ بینی هستند. ایجاد قوس به بینی حالت عروسکی و فانتزی می دهد و این فرم برای صورت های ریز و استخوانی بیشتر مناسب می باشد. برخلاف زنان ، مردان تمایلی به ایجاد قوس زیاد ندارند و به هیچ عنوان دوست ندارند نوک بینی آن ها بیش از حد به سمت بالا کشیده شود. به همین دلیل یکی از موارد مهم در انجام عمل بینی مردانه ، ایجاد یک تیغه بینی صاف و یا ایجاد یک قوس بسیار ملایم است.

پهنای بیشتر بینی : با توجه به این موضوع که استخوان های صورت آقایان از خانم ها پهن تر می باشد. به همین دلیل پهنای بینی یک مرد ، با پهن بودن استخوان های صورت در تناسب است و نباید آن را بیش از حد ظریف و کوچک نمود.

نوک بینی در مقایسه با خانم ها کوچکتر است : از آنجایی که پوست بینی مردان ضخیم تر است و به صورت کلی بیشتر مردان نوک بینی بزرگ و گردی دارند ، در جراحی بینی مردان نیز تا جایی که نوک بینی با تیغه آن هم سان شود ، آن را کوچک می کنند.

تمامی مواردی که در بالا بیان شد از مهم ترین تفاوت های جراحی بینی زنان و مردان نیز می باشد که پزشکان برای انجام رینوپلاستی به آن توجه دارند و بر اساس همین موارد می توانید نتیجه عمل بینی خود را پیش بینی نمایید.

عمل بینی مردانه - دکتر فریدنی

انواع جراحی های بینی مردانه

با توجه به تعداد بالای متقاضیان مرد جراحی بینی در شهرکرد ، تنوع زیادی در عمل بینی مردانه نیز ایجاد شده است که هرکدام ویژگی های خاصی دارند. در ادامه به شرح سه نوع از رینوپلاستی مردانه می پردازیم :

عمل بینی گوشتی مردانه

برخی از مردان دارای بینی گوشتی هستند به این معنا که پوست بینی آن ها بسیار ضخیم بوده در حالی که استخوان بینی کم و غضروف های ضعیفی دارند. همچنین پهنای بینی در حالت گوشتی بیشتر می باشد. به همین دلیل در این نوع از جراحی بینی ، لازم است پهنای بینی کمتر شود و نوک بینی نیز برای آنکه سایز مناسبی بگیرد ، کوچک می شود.

جراحی بینی استخوانی مردانه

مردانی که بینی استخوانی دارند ، دارای پوست نازک تری هستند و غضروف های بینی آن ها مستحکم می باشد. به سبب همین ویژگی ها پزشک تغییرات بیشتری را در بینی می تواند ایجاد کند. از اقداماتی که در این نوع فرم بینی ایجاد می شود می توان به برداشتن استخوان های بینی ، برداشتن قوز بینی و ایجاد یک قوس ملایم و غیره اشاره کرد. در بیشتر موارد نتیجه عمل بینی استخوانی مردانه با رضایت و نتایج بسیار خوبی همراه است.

عمل بینی فانتزی مردانه

به صورت طبیعی باید زاویه نوک بینی مردان با لب های آن ها زاویه ای 90 درجه داشته باشد. در این میان ممکن است برخی از مراجعه کنندگان مرد تقاضا داشته باشند که این زاویه بیشتر باشد و بینی حالت سربالاتری پیدا کند. اعمال این تغییرات سبب می شود تا بینی فرم فانتزی پیدا کند. هرچند که این نوع فرم بینی در خانم ها متقاضیان بیشتری دارد اما به هرحال مردانی هستند که خواستار این نوع فرم از بینی هستند و اگر بینی آن ها استخوانی باشد ، نتایج خوبی برایشان حاصل می شود.