جراحی بینی طبیعی یک اصطلاحی است که امروزه برای انجام جراحی بینی از آدم های مختلف می شنویم. یکی از رایج ترین درخواست هایی که که از پزشک خواسته می شود این جمله است : “می خواهم بینی من طبیعی به نظر برسد.” تا حالا از خودتان پرسیده اید چه چیزی باعث ایجاد یک بینی طبیعی می شود ؟ پس با این مقاله از دکتر اکرم فریدنی ، بهترین جراح بینی شهرکرد ، همراه باشید.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر فریدنی

رینوپلاستی طبیعی

بزرگ‌ترین مشکل در درخواست بینی طبیعی ، این است که طبیعی واژه ای کاملاً ذهنی است. هزاران مرد و زن زیبا با بینی های بسیار متنوع وجود دارند. وقتی به این نوع شکل بینی نگاه می کنید ، احتمالا فکر می کنید که تقریباً همه آن ها طبیعی به نظر می رسند. اما این بینی ها نیز بسیار متفاوت می باشند. طبیعی از نظر شما ، بهترین فرم بینی برای صورت تان است.

زیباجویان وقتی می خواهند عمل بینی ، طبیعی به نظر برسد واقعاً چه چیزی را می خواهند ؟

مهم این است جراح ، رینوپلاستی را انجام دهد که برای آن فرد مناسب باشد. واقعاً هیچ چیزی وجود ندارد که بتوان آن را بهترین یا طبیعی ترین دماغ در جراحی های زیبایی بینی دانست. همه چیز در مورد داشتن بهترین نتایج عمل بینی و طبیعی ترین ظاهر ، ارتباط مستقیمی با ذهنیت و ساختار اجزای صورت تان دارد.

مزایای جراحی بینی طبیعی

  • شرایط تنفسی بیمار بهبود پیدا می کند.
  • ظاهر بینی برای مدت طولانی حفظ می شود.
  • دوران نقاهت بعد از جراحی کوتاه تر است.
  • بینی در تناسب بیشتری با ظاهر کلی اجزای صورت قرار می گیرد.
  • عوارض جانبی ، درد ، تورم و کبودی در عمل بینی طبیعی کمتر است.

چگونه طبیعی ترین عمل بینی را انجام دهید ؟

اولین تصمیمی که می توانید برای به دست آوردن بهترین نتایج عمل بینی بگیرید ، انتخاب جراح بینی خوب در شهرکرد است. این تصمیم را نمی توان تنها بر اساس مدرک ، جوایز ، سال ها تجربه اتخاذ کرد. در حالی که عواملی مانند تعداد عمل های زیبایی دماغ و مهارت عملی جراح می توانند شاخص های مهمی باشند. به یاد داشته باشید که جراحی زیبایی بینی به همان اندازه که در رینوپلاستی ، علم یک پزشک مهم است ، هنر جراح نیز در عمل دخیل است. چشم هنری جراح در عمل بینی طبیعی برای شما بسیار مهم است که ساختار بینی شما طبیعی به نظر برسد و از آن راضی باشید. انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی در شهرکرد که با چشم هنری که با ترجیحات شما مطابقت داشته باشد ، مستلزم دیدن گالری عکس های قبل و بعد جراح است. زمانی که پزشک جراحی های بینی را انجام می دهد ، اطمینان حاصل می کند که برای ایجاد یک پایه قوی و بادوام برای بهبود بینی شما ، زمان می گذارد. این کار به ساختار بینی اجازه می دهد تا سال ها پس از جراحی ، ظاهر مثبت و طبیعی خود را حفظ کند. عناصر یک جراحی طبیعی بینی ، دیدگاه هنری جراح با دیدگاه شما نسبت به بینی طبیعی یکی می باشد. عمل بینی طبیعی به دو روش باز و بسته قابل انجام است.

اقدامات قبل از عمل بینی نچرال

تفاوتی ندارد تحت رینوپلاستی فانتزی قرار بگیرید یا طبیعی ، در هر صورت لازم است تا اقداماتی را قبل از آغاز فرآیند رینوپلاستی با دقت و توجه بالایی رعایت کنید. در ابتدا برای مراجعه به پزشک تمامی موارد لازم جهت انتخاب بهترین جراح بینی را در نظر داشته باشید ، در جلسات مشاوره جراح بینی اقداماتی را به شما توصیه خواهد که از جمله این اقدامات می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. حتما دوش بگیرید.
  2. شب قبل از جراحی بینی طبیعی ، حدود 8 الی 12 ساعت ناشتا بمانید.
  3. روز قبل از جراحی به مقدار کافی آب بنوشید و از پر خوری بپرهیزید.
  4. از مصرف سیگار و دخانیات و همچنین نوشیدنی های حاوی الکل یک الی دو هفته قبل از رینوپلاستی بپرهیزید.
  5. در صورت ابتلا به هر گونه بیماری خاص یا مصرف هر گونه دارویی بخصوص پزشک خود را در جریان بگذارید.
  6. مصرف برخی دارو ها ممنوع بوده که از جانب پزشک عدم مصرف آن ها به شما توصیه خواهد شد.

 

جراحی بینی طبیعی - دکتر فریدنی

عمل بینی طبیعی

برای درخواست جراحی بینی طبیعی بهتر است از بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی در شهرکرد دکتر فریدنی ، بخواهید موارد زیر را در رینوپلاستی تان لحاظ کند:

ابعاد صورت

این اندازه ها طول و عرض صورت شما هستند. این اعداد به بحث در مورد جراحی زیبایی بینی کمک می کند زیرا اندازه بینی شما مهم نیست ، مگر در رابطه با بقیه قسمت های صورت. به طور معمول وقتی به طول صورت خود نگاه می کنید ، بینی باید یک سوم میانی صورت شما را بگیرد. وقتی به عرض صورت شما نگاه می کنیم ، بینی به طور کلی یک پنجم وسط را پر می کند. به یاد داشته باشید که این ها گسترده ترین دستورالعمل ها هستند و طبیعی ترین رینوپلاستی برای شما بر اساس جنسیت ، قومیت ، ویژگی های صورت ، ترجیحات و عوامل دیگر متفاوت است.

روابط بینی و صورت

وقتی در مورد روابط درون صورت صحبت می کنیم ، منظورمان در مورد عواملی مانند اندازه یک اجزای صورت نسبت به اندازه اجزای دیگر می باشد. همچنین در مورد زوایایی مانند زاویه پل بینی ، زاویه بین بینی و لب و برجستگی و چرخش نوک بینی مد نظر ما می باشد.

نکات ضروری در عمل بینی طبیعی

  • موقعیت نوک بینی
  • محل برش های ایجاد شده
  • نوع بخیه در محل برش
  • زاویه بین بینی و لب
  • فرم ظاهری سوراخ های بینی

چه تغییراتی در پروسه عمل بینی نچرال اعمال خواهد شد؟

در ابتدا بهتر است بدانید که جراح بینی حاذق و ماهر تمامی تمرکز خود را بر روی رفع مشکلات موجود بر تنفس و عمل کرد بینی زیبا جو می گذارد ، سپس با بر طرف کردن و درمان هر گونه ناهنجاری ، برای رفع فرم نامناسب بینی اقدامات لازم را انجام می دهد. با توجه به آن که از اسم این نوع فرم بینی مشخص است ، جراح سعی در ایجاد یک قوس بسیار کم و طبیعی بر روی استخوان داشته که زاویه آن با دیگر اعضای صورت زیبا جو همانند لب ها و پیشانی مناسب می باشد. همچنین در طی جراحی بینی طبیعی به ساختار کلی و تقارن در هر رخ بیمار بسیار توجه می شود و هیچ گونه تغییر غیر طبیعی بر روی بینی اعمال نمی شود.

عمل بینی های گوشتی به روش طبیعی

در ابتدا بهتر است با ویژگی های بینی گوشتی آشنا شوید ، این دسته از بینی ها پوستی ضخیم همراه با چربی زیر پوستی فراوانی دارند که ساختار استخوانی آن ها از مقاومت بالایی بر خورد دار نمی باشد ، در نتیجه اعمال تغییرات بسیار زیاد به صورت فانتزی و نیمه فانتزی نمی تواند نتایج فوق العاده ای در پی داشته باشد. بنابراین بهتر است بدانید که جراحی بینی طبیعی در این دسته از زیبا جویان بهترین انتخاب خواهد بود. زیرا طی آن جراح در کاهش میزان ضخامت و چربی پوست تلاش کرده و سعی در افزایش مقاومت ساختار استخوانی بینی دارد ، همچنین تغییرات به میزانی خواهد بود که فرم بینی بعد از رینوپلاستی نامناسب نباشد بلکه با چهره بیمار دارای تناسب و هارمونی زیبا و کامل باشد.

آیا چسب بینی در کاهش تورم بعد از رینوپلاستی طبیعی تاثیر دارد؟

بله ، استفاده درست و به موقع از چسب های بینی بعد از جراحی بینی طبیعی می تواند تاثیرات فوق العاده ای در کاهش تورم به خصوص در بینی های گوشتی داشته باشد ، که در کاهش میزان التهاب بینی افراد نیز تاثیر گذار خواهد بود.

جراحی بینی طبیعی - دکتر فریدنی

چه افرادی می توانند جراحی زیبایی بینی طبیعی انجام دهند ؟

همه ی افرادی که دوره ی بلوغ شان به اتمام رسیده می توانند انجام دهند. اما خانم هایی که به تازگی زایمان انجام داده اند ، کسانی که مشکل قلبی و عروقی دارند ، اشخاصی که قبلا رینوپلاستی انجام داده اند و افرادی که مشکل انعقاد خون دارند نمی تواند جراحی بینی طبیعی انجام دهند. در عمل بینی طبیعی ؛ بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در شهرکرد دکتر اکرم فریدنی ، در تلاش است که فقط نقایص بینی را برطرف نماید و حتی الامکان اندازه طبیعی بینی زیباجو حفظ شود ، در این نوع از جراحی ، تغییراتی که جهت اصلاح بینی صورت می گیرد کمتر می باشد تا بتوان تناسب طبیعی تری به چهره فرد بخشید.

ویژگی های بینی طبیعی چه می باشد ؟

در این نوع جراحی سوراخ های بینی اندازه ای طبیعی دارند و بیش از حد کوچک نمی شوند. همچنین قوس بینی کم است و زاویه بین لب بالا و بینی زیاد نمی باشد. قبل از انجام جراحی بینی طبیعی لازم است صورت بیمار ارزیابی شود تا بینی متناسب با چهره فرد جراحی شود. عمل طبیعی در زنان امروزه در حال افزایش است و آقایان بیشترین متقاضی برای عمل بینی به فرم طبیعی هستند ؛ زیرا حفظ ظاهر طبیعی بینی در چهره مردان بسیار مهم است و این جراحی باید به گونه ای انجام شود تا جذابیت های مردانه آن ها حفظ شود و بهبود پیدا کند.

اهداف اصلی در عمل بینی طبیعی

  1. برآمدگی و یا قوز بینی برطرف خواهد شد.
  2. افتادگی نوک بینی اصلاح می شود.
  3. مشکلات تنفسی بیمار برطرف خواهد شد.
  4. از بالا بردن نوک بینی و سربالا شدن بینی جلوگیری می شود.
  5. فاصله مناسب و طبیعی بین لب ها و بینی ایجاد می شود.
  6. در صورتی که بیمار انحراف بینی داشته باشد تیغه سپتوم اصلاح می شود.
  7. غضروف بینی متناسب با آناتومی طبیعی بینی فرم دهی می شود.
  8. بافت غضروف بینی حفظ می شود و از عدم تقارن سوراخ های بینی جلوگیری خواهد شد.
  9. پیوند بینی در نوک بینی تا حد امکان به حداقل می رسد تا از تیز شدن نوک بینی پیشگیری شود.

جراحی بینی طبیعی مردانه

بیشتر مردانی که تمایل دارند بینی خود را جراحی کنند ، طبیعی بودن بینی و نتیجه جراحی برای آن ها اهمیت زیادی دارد. در واقع عمل بینی مردانه باید به نحوی انجام شود تا بدون اینکه فرم فانتزی و زنانه به خود بگیرد ، مشکلات آن اصلاح و برطرف شود. به صورت کلی لازم است زاویه بین لب بالا و زیر بینی در آقایان 90 الی 100 درجه باشد ؛ بنابراین جراحان با در نظر گرفتن این قاعده و اصول زیبایی شناسی ، به جراحی بینی طبیعی مردانه می پردازند.

تفاوت بینی عروسکی و بینی طبیعی

بر خلاف گذشته در حال حاضر بیشتر افراد تمایل دارند که صرفا عیوب بینی آن ها اصلاح شود تا در تناسب با سایر اعضای چهره حالت بهتری داشته باشد. این همان عاملی است که موجب شده تا جراحی بینی طبیعی در بین افراد محبوبیت بیشتری پیدا کند. از طرفی هنوز هم دختران جوان و یا افرادی که صورت های استخوانی و ریز دارند ، تمایل به انجام عمل بینی فانتزی در آن ها دیده می شود. به صورت کلی برای انجام این جراحی لازم است تناسبات چهره و نوع بینی در نظر گرفته شود ، بینی عروسکی به دلیل قوس زیاد و سربالا بودن مناسب هر چهره ای نیست در حالی که بینی طبیعی برای همه صورت ها و جنس های بینی مناسب می باشد. برای مثال بینی های گوشتی به دلیل پوست ضخیم و چرب نتیجه خوبی از رینوپلاستی بینی فانتزی نمی گیرند ، در حالی که اگر بینی آن ها به صورت طبیعی جراحی شود اغلب با نتایج خوبی همراه است.

از مهم ترین تفاوت بینی عروسکی و طبیعی به زاویه بین لب فوقانی و نوک بینی باید اشاره کرد ، به نحوی که این زاویه در بینی های عروسکی بین 100 الی 105 درجه باشد و در بینی های طبیعی زاویه ای بین 90 تا 95 درجه داشته باشد که این زوایا بر اساس قوانین زیبایی شناسی تعریف شده است. همچنین در مدل فانتزی سوراخ های بینی از حالت طبیعی کوچک تر شده و نوک بینی نیز سربالا می شود به صورتی که حفره های بینی از مقابل کاملا قابل مشاهده است. در حالی که در عمل طبیعی به این نکته توجه می شود که سوراخ های بینی بیش از حد کوچک نشده و نوک بینی بیش از اندازه سربالا نشود.

سه مورد از مهم ترین مراقبت ها بعد از جراحی طبیعی بینی

  • مراقبت های تغذیه ای که شامل مایعات و غذاهای نرم و آبکی می شود.
  • ماساژ بینی که به تسریع روند بهبودی و کاهش تورم کمک شایانی می کند.
  • نحوه صحیح خوابیدن که در کاهش تورم تاثیرگذار است و مانع از ضربه دیدن بینی می شود.

بهترین دکتر جراح بینی طبیعی

انتخاب یک جراح بینی طبیعی خوب به ملاحظات متعددی نیاز دارد و باید تحقیق جامعی روی آن انجام شود. برخی از این ملاحظات و نکات شامل موارد زیر می باشد:

  • برخورداری جراح از بورد تخصصی
  • مشاهده عکس های قبل و بعد از عمل بیماران قبلی جراح بمنظور دریافت ایده هایی در خصوص مهارت و سبک کار و سلیقه جراح در انجام جراحی بینی طبیعی
  • شرکت در جلسه مشاوره با هدف بحث درباره اهداف و انتظارات از جراحی و بررسی این موضوع که جراح تا چه اندازه مانند یک مستمع دلسوز به دغدغه های شما از جراحی ، گوش می دهد و تا چه اندازه ، برای شکل دادن یک رابطه مبتنی بر همکاری ، بمنظور دستیابی به یک نتیجه رضایت بخش ، علاقمند است.
  • حتماً جراحی را انتخاب کنید که از سطح تجربه بسیار بالایی برخوردار باشد و تعداد جراحی های بینی طبیعی زیاد با نتایج موفقیت آمیز را به انجام رسانده باشد.

به خاطر داشته باشید که انتخاب جراح ، یک تصمیم شخصی است بنابراین برای این کار ، خوب وقت بگذارید و با تکمیل کردن تحقیقات خود ، جراحی را انتخاب کنید که ضریب کسب نتیجه موفقیت آمیز از نتیجه جراحی را برایتان بالا ببرد.

هزینه عمل بینی طبیعی

هزینه این پروسیجر زیبایی بر حسب فاکتورهای مختلف از قبیل تخصص و تجربه جراح ، موقعیت جغرافیایی مرکز درمان ، امکانات فراهم شده ، هزینه بیهوشی ، و بسیاری از پروسیجر های مضاعف ، در دامنه ای متغیر قرار دارد. به طور کلی ، بمنظور کسب اطلاعات قطعی درباره هزینه جراحی بینی طبیعی ، می توان در طول جلسه مشاوره ، در خصوص این مطلب نیز از پزشک کسب اطلاعات نمود.

جراحی بینی با لیزر

لیزر رینوپلاستی ، علیرغم اینکه بعنوان یک تکنولوژی بسیار پیشرفته در حوزه های مختلف از جمله پزشکی معرفی شده و امروزه حتی جراحی های بسیاری با استفاده از این فناوری به شکلی موفقیت آمیز در حال اجرا می باشد ، ولی در حوزه جراحی بینی طبیعی و سایر مدل ها ، این تکنولوژی تا کنون نتوانسته است جای دستان هنرمند ، ذهن خلاق و ایده های بکر جراحان موفق و به نام بینی را بگیرد. البته ، نمی توان به طور کامل منکر حضور این تکنولوژی در حوزه جراحی بینی شد و برخی پزشکان ، در برخی فازهای عمل از قبیل ایجاد برش ها ، بمنظور حداقل تهاجمی کردن فرایند ، از این فناوری بهره می گیرند.