یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی ، در حال حاضر جراحی بینی نیمه فانتزی می باشد. این جراحی در خانم ها به ویژه دختران جوان از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. این فرم از بینی حالتی بین عمل بینی طبیعی و فانتزی بوده و خصوصیات و ویژگی های آن حالتی بین این دو مدل از بینی می باشد. در ادامه این مقاله از دکتر اکرم فریدنی ، بهترین جراح بینی شهرکرد ، به بررسی علل محبوبیت این فرم بینی و ویژگی های ظاهری آن می پردازیم و می خواهیم بدانیم این فرم از بینی بیشتر مناسب چه افرادی می باشد ؟

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر فریدنی

جراحی بینی نیمه فانتزی به چه صورت می باشد ؟

خوب است ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع فرم بینی برای تمامی افراد مناسب نیست. جراحان با علم بر قواعد زیبایی شناسی و بر اساس آناتومی و اعضای چهره هر فرد و همچنین جنس پوست ، نوع بینی و حتی جنسیت و سن ، بینی هر فرد را جراحی می کنند. برای مثال بینی نیمه فانتزی نمی تواند برای یک آقای میانسال مناسب باشد ، یا یک دختر جوان که پوست بینی آن بسیار ضخیم می باشد ، ممکن است از این جراحی نتیجه خوبی دریافت نکند. به همین منظور پیش از هر چیز لازم است با ویژگی های بینی نیمه فانتزی آشنایی پیدا کنید. در جراحی بینی نیمه فانتزی ، قوس ملایم ایجاد شده و نوک بینی تا حدودی سربالا می باشد ، همچنین اندازه بینی نسبت به حالت طبیعی کوچک تر است. به همین دلیل افرادی که صورت ظریف و استخوانی دارند ، بهترین کاندید برای انجام این جراحی بوده و هرچه پوست نازک تر باشد و غضروف های بینی قوی تر باشد ، در نهایت نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

تفاوت بینی نیمه فانتزی و فانتزی چه می باشد ؟

درصد زیادی از افراد تفاوت بین جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی را نمی دانند. در واقع بینی هایی که عملی بودن آن کاملا واضح بوده و بینی نوک سربالا همراه با قوس زیادی دارد و همچنین اندازه و سایز بینی بسیار کوچک و ظریف می باشد ، بینی فانتزی بوده که عموما با نام بینی عروسکی نیز شناخته می شود. در حالی که بینی نیمه فانتزی هرچند که تا حدودی مشخص است بینی عمل شده است ، اما در این سبک ، بینی قوس بسیار ملایمی دارد و بیش از حد سربالا نیست. همچنین اندازه بینی بیش از حد کوچک نمی شود و در حالت کلی در تناسب با چهره قرار می گیرد.

تفاوت بینی طبیعی با بینی نیمه فانتزی ؟

همانطور که بیان شد ، جراحی بینی نیمه فانتزی ، ویژگی و حالت هایی بین بینی عروسکی و طبیعی دارد. در جراحی بینی طبیعی ، تنها نواقص بینی برطرف شده و به همین علت بینی از نمای نیم رخ دارای شیب صاف بوده و قوس یا انحنایی ندارد. همچنین سایز بینی کوچک نمی شود و بینی سربالا و نوک تیز نخواهد بود.

عمل بینی نیمه فانتزی برای چه افرادی مناسب می باشد ؟

از نظر پزشکی افرادی که غضروف های بینی آن ها قوی است و پوست نازک دارند ، از نظر پزشکی برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی در شهرکرد ، کاندید مناسبی به شمار می آیند. در حالی که بینی گوشتی با غضروف های ضعیف و پوست ضخیم ، مناسب این نوع جراحی نمی باشد. در حالت کلی باید گفت بینی گوشتی به دلیل ویژگی هایی که بیان شد ، نمی تواند نتیجه خوبی را از فرم نیمه فانتزی و یا فانتزی دریافت کند ؛ زیرا این جراحی ها ظرافت زیادی را به همراه دارند که در پوست ضخیم بینی گوشتی قابل مشاهده نمی باشد. البته در برخی موارد در صورتی که غضروف بینی محکم باشد و پوست بینی ضخامت زیادی نداشته باشد ، ممکن است انجام این جراحی امکان پذیر باشد. به همین دلیل توصیه می شود به جراح با تجربه و مجرب مراجعه نمایید و با مشورت پزشک و در صورت صلاحدید از او بخواهید تا بینی شما را به فرم نیمه فانتزی جراحی نماید.

نکات ضروری که باید در رابطه با بینی نیمه فانتزی بدانید!

  • استعمال دخانیات را به مدت 2 هفته قبل و بعد از عمل بینی فانتزی قطع کنید.
  • از آرایش کردن در روز جراحی بینی نیمه فانتزی خودداری کنید و حتما شب قبل از عمل دوش بگیرید و حمام کنید.
  • توصیه می شود از مصرف داروهای غیر استروئیدی و ضد التهابی مثل ادویل ، آسپرین ، ایبوپروفن ، و غیره تا دو هفته قبل از عمل بینی اجتناب نمایید.
  • از خوردن غذای چرب و سنگین در شب قبل از جراحی خودداری کنید و سعی کنید غذای سبک میل نمایید. 6 الی 8 ساعت قبل از عمل چیزی میل نکنید و ننوشید.
  • توصیه می شود از دو هفته قبل از عمل رینوپلاستی ، از کرم ضد افتاب استفاده نمایید ؛ چرا که پوست صورت و بینی حساس بوده و در مقابل نور آفتاب آسیب پذیر می باشد.

انتظارات معقول از انجام عمل بینی نیمه فانتزی

برای اینکه از عمل زیبایی بینی خود به فرم نیمه فانتزی نتیجه مطلوبی را به دست آورید ، لازم است ابتدا در انتخاب جراح بینی که در زمینه راینوپلاستی نیمه فانتزی مهارت دارد ، دقت کنید. بعد از اطمینان در انتخاب جراح بینی خوب در شهرکرد می توانید به مطب او مراجعه نمایید تا در جلسه مشاوره اهداف خود را از انجام این عمل بیان کنید و با پزشک مشورت نمایید. جراح زیبایی بینی بعد از انجام معاینات لازم ، گوش دادن به صحبت ها و انتظارات بیمار و مطرح کردن پرسش هایی در رابطه با سابقه عمل های جراحی و یا مصرف داروهای خاص بیمار را راهنمایی می کند. در صورتی که به مهارت و تجربه دکتر عمل بینی خود اطمینان دارید ، بهتر است به توصیه های او عمل کنید. برای مثال ممکن است یک فرد با بینی گوشتی مراجعه نماید و اصرار داشته باشد تا بینی او به فرم نیمه فانتزی جراحی شود ، در چنین شرایطی ممکن است جراح برای شما توضیح دهد که انجام این عمل برای شما مناسب نمی باشد. در چنین موقعیتی بهتر است به پزشک خود اعتماد کنید ؛ زیرا اگر بر انجام جراحی بینی نیمه فانتزی اصرار کنید ، ممکن است بعد از نتیجه عمل خود راضی نباشید و این شما را ناراحت تر می کند.

چه سنی برای انجام عمل بینی نیمه فانتزی مناسب می باشد ؟

برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی لازم است رشد صورت کامل شده باشد. در حال حاضر انجام این جراحی در دختران بالای 16 و پسران بالای 17 سال به شرطی که رشد استخوانی صورت آن ها تکمیل شده باشد ، امکان پذیر است. البته این افراد به دلیل اینکه زیر سن قانونی هستند ، برای انجام جراحی نیمه فانتزی به رضایت پدر و یا مادر خود نیاز دارند.

آیا جنسیت در عمل بینی نیمه فانتزی اهمیت دارد ؟

بله جراحی بینی نیمه فانتزی بیشتر مناسب خانم ها بوده و به مردان توصیه نمی شود. البته در مواردی که یک مرد تقاضا داشته باشد تا بینی او به فرم نیمه فانتزی جراحی شود ، می توان این عمل با حفظ جذابیت های چهره مردانه ، انجام داد. اما باید دقت شود تا قوس بینی ملایم باشد و سوراخ های بینی از نمای رو به رو قابل مشاهده نباشد. همچنین نباید بینی را بسیار کوچک نمود. به صورت کلی بینی مردان از بینی خانم ها بزرگتر می باشد.

💭 نمونه ای از جراحی زیبایی بینی انجام شده توسط دکتر اکرم فریدنی.

ویژگی های عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

قوس بسیار زیاد به نسبت بینی های طبیعی : بسیاری از بانوان و برخی از آقایان تمایل دارند تا قوس بینی شان از حالت نچرال و طبیعی بسیار بیشتر باشد. در این تکنیک جراحی بینی نیمه فانتزی ، پزشک قوس بینی را از حالت طبیعی بیشتر  و از حالت عروسکی کمی کمتر خواهد کرد.

نوک بینی ظریف و رو به بالا : در عمل بینی به صورت نیمه عروسکی زیبا جو تمایل دارد تا نوک بینی بسیار کوچک و ظریف ، باریک و رو به بالا باشد.

کوچک شدن ساختار بینی : در جراحی طبیعی ، بینی ساختار اصلی خود را حفظ خواهد کرد ، در صورتی که طی جراحی نیمه عروسکی ساختار کلی بینی بسیار کوچک تر خواهد شد.

نکته: بهتر است بدانید که با کوچک شدن بیش از حد ساختار بینی ممکن است زیبا جو با مشکلات تنفسی رو  به رو شود ، البته در این مواقع پزشک به زیبا جو هشدار خواهد داد تا برای تغییر ساختار بینی نگاه واقع گرایانه داشته باشد.

 بینی نیمه فانتزی چه عوارضی را با خود به همراه داد؟

اگر جراحی بینی شما توسط جراح ماهر و با تجربه انجام شود ؛ و به خوبی و شما با دقت بالا تمامی موارد بعد از عمل بینی را انجام دهید امکان بروز مشکلات و عوارض بسیار کاهش پیدا می کند. عدم تقارن در سوراخ های بینی، سوراخ شدن استخوان سپتوم ، بی حسی پوست از دسته از عوارض بوده که به علت نداشتن تجربه کافی پزشک بیمار با ان رو به رو خواهد شد. تنها با رعایت مراقبت های لازم می توان از خونریزی بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی ، تورم جلوگیری کرد. اما در صورتی که این عوارض بسیار زیاد و غیر قابل پیشگیری باشد افراد نیازمند جراحی بینی ثانویه خواهند شد.

هزینه عمل بینی نیمه فانتزی

برای اطلاع از هزینه جراحی بینی نیمه فانتزی توصیه می شود به جراح پلاستیک بینی که انتخاب کرده اید ، مراجعه نمایید ؛ زیرا فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت عمل بینی در شهرکرد ، نقش دارد و هزینه جراحی پزشکان در شهرهای مختلف و بر اساس تجربه و مهارت آن ها متفاوت می باشد.

جراحی بینی نیمه فانتزی برازنده چه صورت هایی است ؟

هدف عمده ای که در جراحی بینی ، صرف نظر از مدل آن دنبال می شود این است که تا حد امکان ، هارمونی بین بینی و سایر اجزای صورت ، ارتقا پیدا کند. بنابراین بهتر است در فاز انتخاب مدل بینی تان ، به تجربیات جراح تان اعتماد کنید. او از یک زاویه علمی و هنری با در نظر گرفتن تمام اجزای صورت ، حتی طول و عرض آن ، فاصله چشم ها ، شکل گونه ها و بسیاری موارد دیگر ، تشخیص می دهد که چه تغییراتی می تواند بیشترین برازندگی را در بینی شما نسبت به صورت تان ایجاد کند. با توجه به اینکه صورت هر بیمار دارای ویژگی های منحصر بفرد است ، بنابراین نمی توان دقیقاً قبل از شرکت در جلسه مشاوره و ارزیابی شدن چهره توسط جراح ، گفت که چه مدلی می تواند بیشترین هارمونی و برازندگی را در صورت ایجاد کند.

بهترین جراح بینی نیمه فانتزی

توصیه اکید بهترین متخصصان جراحی بینی نیمه فانتزی و افرادی که قبلاً تحت این فرایند زیبایی قرار گرفته اند به متقاضیان این پروسیجر این است که حتماً تمام توان خود را در مرحله انتخاب جراح بینی به کار بگیرید و تا زمانی که تحقیقات تان را کامل نکرده اید و به یقین نرسیده اید که انتخاب تان یک انتخاب معقولانه و درست است ، دست از تحقیق نکشید. علت اینهمه تاکید روی اهمیت این تصمیم این است که نتیجه جراحی شما ، مستقیماً به این انتخاب وابسته است. یقیناً یک دکتر جراح بینی خوب به پشتوانه دانش عمیق و تجربه ارزشمند و مهارت وسیع خود ، قادر است تغییراتی را در بینی شما ایجاد کند که به انتظارات منطقی از نتیجه عمل ، بسیار نزدیک بوده و برایتان کاملاً رضایت بخش است. وی علاوه بر فرم دادن به بینی تان به بهترین شکل ممکن ، با اجرای جراحی در چارچوب استانداردهای ایمنی در سطح کلاس جهانی ، تجربه یک جراحی بدون عارضه را برای شما خلق خواهد کرد.