رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی یکی از موثرترین فاکتورها در دستیابی به رضایت بخش ترین نتایج از این جراحی بینی در شهرکرد می باشد که دارای اهمیت بسیار بالا و ضروری بوده و دکتر اکرم فریدنی ، بهترین جراح بینی شهرکرد ، تاکید بسیار زیادی بر رعایت آن ها دارند. از همین رو ما در ذیل توضیحاتی در این زمینه خدمت تان ارائه کرده ایم.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر فریدنی

 

عمل بینی در شهرکرد با دکتر فریدنی

جراحی زیبایی بینی با دو هدف درمانی و زیبایی انجام شده و به جرات می توان آن را محبوب ترین جراحی زیبایی در سراسر جهان به خصوص کشور خودمان ایران معرفی کرد. با جراحی زیبایی می توان مشکلاتی همچون قوز بینی و غیرقرینه بودن سوراخ های بینی را رفع نمود. با جراحی درمانی بینی نیز مشکلاتی همچون انحراف ، شکستگی و پولیپ که عملکرد بینی را با مشکل مواجه کرده اند برطرف می گردند. لازم به ذکر است که جراحی زیبایی و درمانی بینی به طور همزمان قابل انجام می باشد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با اقدامات قبل از جراحی بینی آشنا کنیم.

اقدامات قبل از عمل بینی چیست ؟

اقدامات قبل از جراحی بینی شامل مواردی می باشند که ما در ادامه تعدادی از مهم ترین شان را خدمت تان شرح داده ایم. مطمئن شوید که کاندیدای ایده آلی برای جراحی زیبایی بینی هستید :

کاندیدای مناسب رینوپلاستی دارای شرایط ذیل می باشد

  • باردار نبوده و در دوران شیردهی قرار ندارد.
  • توقعات او از جراحی معقول و منطقی می باشد.
  • چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی در شرایط مساعدی قرار دارد و غیره.
  • با توجه به اقدامات قبل از جراحی بینی ، به مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی اعتیاد ندارد.
  • قادر به تقبل هزینه های جراحی که شامل دستمزد ، هزینه دارو ، بیمارستان ، عکسبرداری و آزمایشات است ، می باشد.

بهترین جراح بینی را انتخاب نمایید

جراح بینی شهرکرد بیشترین تاثیر را در رضایت بخش بودن یا نبودن این عمل جراحی دارد. ( از همین رو از جمله مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی است). از طرفی هیچ اضطراری بر هرچه سریع تر انجام شدن جراحی زیبایی بینی وجود ندارد ؛ زیرا یک جراحی اورژانسی نبوده و دیرتر انجام شدن آن پیامدی برای فرد نخواهد داشت. بنابراین شما فرصت کافی برای انتخاب بهترین جراح زیبایی بینی در شهرکرد را خواهید داشت. اگر در انتخاب جراح بینی تان کوتاهی کنید ، نه تنها نتایج دلخواه تان از جراحی حاصل نمی شود بلکه امکان دارد دچار عوارضی شوید که در بهترین حالت برای رفع آن ها نیازمند جراحی مجدد بینی خود خواهید بود.

هنگام انتخاب جراح بینی خود ، از وجود ویژگی های ذیل در وی اطمینان حاصل نمایید :

  • باوجدان بودن
  • داشتن تحصیلات مرتبط
  • داشتن تجربه و مهارت زیاد
  • داشتن کارنامه کاری موفق
  • صبور و خوش برخورد بودن
  • برخورداری از قدرت تجسم بالا
  • صرف زمان کافی برای بیمار و غیره
  • تسلط بر اصول ریاضی و زیبایی شناسی

اقدامات ضروری که باید زیبا جویان شب قبل از جراحی به آن توجه کنند

در اقدامات قبل از جراحی بینی ، چند نکته حائز اهمیت وجود داشته که لازم است بیماران این موارد را مطالعه و رعایت کنند زیرا کمک بسیار زیادی به آن ها در دوره نقاهت خواهد کرد.

تهیه نسخه تجویز شده توسط جراح بینی

پزشک تمامی دارو های مورد نیاز بیمار را قبل از جراحی رینوپلاستی تجویز کرده ، بهتر است بیماران در دوره اقدامات قبل از عمل بینی خود آن ها را تهیه کنند و در بیمارستان همراه خود داشته باشند.

آماده کردن مواد غذایی مناسب

با وجود درد شدید و ضعف بدنی با توجه به آسیب های وارد شده به بدن زیبا جو قادر نخواهد بود تا پخت و پز انجام دهد. بنابر این توصیه می شود در اقدامات قبل از جراحی بینی مقداری سوپ و مواد غذایی را برای دوره نقاهت خود آماده کند تا بعد از ترخیص بتواند به راحتی از آن ها استفاده کند. توجه داشته باشید که این دسته از مواد خوراکی باید به صورت سوپ ، پوره بدون نیاز به جویدن و بسیار نرم باشند.

بالم لب و رفع خشکی لب ها

تا مدتی نمی توانید به راحتی از بینی خود تنفس کنید. وجود تامپون ، التهاب و تورم بافت های بینی مانع از تنفس بیمار شده و سبب انسداد مجاری بینی می شود و زیبا جو از راه دهان تنفس می کند ، که قطعا با خشکی لب ها همراه است ، بنابراین حتما بالم مناسب لب های خود را تهیه کنید و مرتبا برای از بین رفتن خشکی لب های تان مورد استفاده قرار دهید.

ملافه هایی تمیز

بروز ترشحات خونی در روز های ابتدایی بسیار طبیعی و شایع می باشد ، بنابراین از قبل و در اقدامات قبل از جراحی بینی ، چند ملافه تمیز را آماده داشته باشید تا بلافاصله بعد از هر خونریزی بدون نیاز به شست و شوی مجدد آن را تعویض کنید.

بدنتان را هیدراته نگه دارید

از ضروری ترین اقدامات قبل از جراحی بینی می توان به نوشیدن کافی آب نیز اشاره کرد. حتما روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا از تهوع بعد از عمل بینی تان کاسته شود. این مورد می تواند از بروز مشکلات گوارشی در این تکنیک جراحی پیشگیری کند.

حتما به حمام بروید

شب قبل از عمل دماغ حتما دوش بگیرید و کاملا تمیز و مرتب برای جراحی آماده شوید.

حدود 8 ساعت ناشتا باشید

بهتر است 8 ساعت قبل در اقدامات قبل از جراحی بینی ناشتا باشید و از خوردن مواد غذایی سنگین و چرب شب قبل از  عمل بینی بپرهیزید.

لباس مناسب

حتما لباس مناسب و راحتی را به همراه داشته باشید. لباس ها تنگ ، بدون دکمه و زیپ می تواند در هنگام پوشیده شدن آسیبی را به بینی تازه جراحی شده وارد کند بنابر این لباس های آزاد به همراه داشته باشید.

آزمایشات

در اقدامات قبل از جراحی تمامی مدارک ها و آزمایشات پزشکی را به همراه خود داشته باشید.

🌟 ویدئو زیر از جمله نمونه کارهای بی نظیر جراحی بینی ، دکتر اکرم فریدنی می باشد.

نکات مراقبتی قبل از جراحی بینی را رعایت کنید

  1. شب پیش از جراحی شامی سبک میل نموده و استحمام نمایید.
  2. در اقدامات قبل از جراحی بینی ، به مدت 8 ساعت قبل از جراحی اقدام به خوردن و آشامیدن نکنید.
  3. عکسبرداری ها و آزمایشات تجویز شده را در اولین فرصت ممکن انجام داده و به پزشک خود تحویل دهید.
  4. هنگام مراجعه برای جراحی آرایش نکنید ، زیورآلات به همراه نداشته و از داشتن لاک یا ناخن مصنوعی خودداری کنید.
  5. از مصرف داروهایی که موجب رقیق شدن خون می شوند ، دخانیات و نوشیدنی هایی که حاوی الکل هستند خودداری کنید.
  6. توقعات و انتظاراتی که از جراح بینی تان دارید را به طور شفاف با ایشان در میان بگذارید؛ به این نکته توجه کنید که در برخی موارد ، ویژگی های بینی اجازه برآورده کردن همه انتظارات شما از جراحی بینی را به پزشک نخواهد داد و این ارتباطی به میزان مهارت جراح ندارد.
  7. در رابطه با وضعیت سلامت ، سوابق بیماری و جراحی ، مصارف دارویی و آلرژی هایی که به مواد غذایی و دارویی دارید با بهترین دکتر عمل بینی در شهرکرد ، صادق باشید.

چه آزمایش هایی قبل از عمل بینی لازم است ؟

یکی از موارد مهم در اقدامات قبل از جراحی بینی ، انجام آزمایش هایی به منظور تشخیص فاکتورهای سلامتی بیمار است. انجام آزمایش های قبل از جراحی ضروری و لازم است. عمل بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و در صورت داشتن مشکلات زمینه ای و یا حساسیت به داروی بیهوشی ممکن است خطرات و مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. انجام آزمایش ها به شما کمک می کند تا بدون هیچ خطری عمل خود را با موفقیت سپری کنید. از جمله آزمایش های مهم قبل از جراحی رینوپلاستی آزمایش خون جهت بررسی تعداد کلی گلبول های سفید خون ، گلبول های قرمز ، پلاکت ، هموگلوبین و غیره می باشد. سپس به بررسی عفونت ها ، آنمی و یا کم خونی و هم چنین مشکلات انعقاد خون در افراد می پردازند. عفونت سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و کم خونی به دلیل از دست دادن خون بسیار در هنگام جراحی می تواند خطرناک باشد. از جمله آزمایش های مهمی که لازم است قبل از عمل زیبایی بینی انجام شود به شرح زیر است :

  • آزمایش HIV
  • آزمایش HBsAg
  • آزمایش HCV Ab
  • آزمایش تعیین گروه خونی
  • آزمایشات بررسی عملکرد کبد
  • آزمایش قند خون ناشتا یا FBS
  • تست های انعقادی یا PT , PTT
  • تست حاملگی یا BHcG در زنان

در صورتی که به بیماری های دیگری مبتلا هستید لازم است به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در شهرکرد ، اطلاع دهید تا در صورت لزوم آزمایش هایی قبل از جراحی انجام شود.

تغذیه مناسب قبل از عمل بینی با دکتر فریدنی

اقدامات قبل از جراحی بینی به اندازه مراقبت های بعد از جراحی بینی دارای اهمیت است. خوب است بدانید آنچه که شما قبل و بعد از عمل می خورید ، می تواند در بهبودی ، تورم ، جای زخم و غیره تاثیرگذار باشد. لازم است رژیم غذایی خود را از چند هفته قبل از عمل رعایت کنید و از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا استفاده نمایید. استفاده از مواد غذایی سالم می تواند موجب تسریع روند بهبودی شما شود. هم چنین استفاده از برخی مواد غذایی می تواند موجب بروز حساسیت و مشکلاتی در حین جراحی و بعد از آن شود. به همین علت می توان گفت تغذیه بعد از جراحی بینی نقش مهمی در جراحی دارد.

از جمله مواد غذایی مناسب که لازم است قبل از عمل زیبایی بینی مصرف شود می توان به پروتئین ، میوه و سبزیجات تازه و مقدار کافی آب اشاره نمود. پروتئین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و هم چنین ماده مغذی اصلی برای تولید کلاژن می باشد که می تواند موجب بهبود تمام بخش هایی که بعد از جراحی نیاز به ترمیم دارند شود. اسفناج ، آناناس ، موز ، قارچ کلم و هم چنین مرکبات همگی از منابع خوب ویتامین ها هستند که مصرف آن ها قبل و بعد از جراحی رینوپلاستی توصیه می شود.

هم چنین لازم است از یک ماه قبل در اقدامات قبل از جراحی بینی ، از جراحی مصرف نمک ، شکر و کربوهیدرات ها را به حداقل میزان ممکن برسانید. مصرف این مواد غذایی می تواند التهاب را افزایش دهد و سیستم ایمنی بدن را تضعیف نماید. از یک هفته قبل جراحی نیز مصرف زنجبیل ، تخم کتان ، چای سبز ، گوجه فرنگی ، بادمجان و سیر توصیه نمی شود ؛ زیرا ممکن است موجب اختلال در لخته خون و حساسیت در برخی افراد شود. در نهایت لازم است مصرف الکل ، کافئین و شیرین کننده های مصنوعی را از یک هفته قبل از جراحی کنار بگذارید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر فریدنی

 

در صورت سرماخوردگی قبل از جراحی بینی ، می توان باز هم این عمل را انجام داد ؟

در صورتی که قبل از عمل بینی به سرماخوردگی دچار شدید ، لازم است حتما تا زمان بهبودی کامل صبر کنید و تاریج عمل خود را به زمان دیگری موکول نمایید. زیرا در زمان سرماخوردگی سینوس و بینی درگیر شده و سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود و تمامی این عوامل شرایط دشواری را برای بیمار بعد از جراحی ایجاد می کند.

آیا پریود بودن در روز جراحی ، بر نتیجه عمل بینی خللی وارد می کند ؟

به صورت کلی پریود بودن خللی در انجام عمل بینی ایجاد نمی کند ، اما توصیه می شود به دلیل تغییرات خلق و خو و یا نوسانات هورمونی ، این جراحی را بعد از اتمام دوره قاعدگی خود انجام دهید. بنابراین یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی ، چک کردن تاریخ و زمان پریود می باشد ، بر اساس سیکل پریود خود می توانید ، تاریخ عمل را با پزشک هماهنگ کنید تا دچار مشکل نشوید.

مقابله با ترس از بیهوشی از اقدامات مهم قبل از جراحی بینی

ترس از بیهوشی و جراحی بینی ، یک مسئله طبیعی در بین بسیاری از بیماران است. ملاقات با متخصص بیهوشی ، بهترین روش برای مقابله با این ترس است. صحبت با متخصص بیهوشی ترس شما را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین باید توجه داشته باشید که امروزه علم پزشکی و بیهوش کردن بیمار پیشرفت زیادی داشته است و بیمار می تواند بدون کوچکترین عوارضی تحت بیهوشی و جراحی قرار بگیرد.

برنامه ریزی برای جراحی زیبایی بینی بعد از عمل

بعد از رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی ، بعد از جراحی زیبایی بینی لازم است به مدت 1 هفته استراحت داشته باشید و در این دوره توصیه و مواردی که دکتر فریدنی ، بهترین جراح بینی در شهرکرد ، بیان کرده است را رعایت کنید. توصیه می شود قبل از جراحی برای خود لیستی از مواردی که ممکن است بعداز عمل بینی به آن احتیاج پیدا کنید ، تهیه نمایید. در صورتی که نیاز به مرخصی دارید کارهای مرخصی خود را انجام دهید تا در این دوره دچار استرس و تنش نشوید ، همچنین لازم است نحوه بازگشت خود را با وسیله نقلیه قابل اعتماد مشخص کرده و کمپرس یخ تهیه کنید.

چطور استرس قبل از عمل بینی را کنترل کنیم ؟

جراحی بینی در شهرکرد امروزه بسیار رایج شده است و روزانه صدها نفر تحت این جراحی قرار می گیرند ، به نحوی که عمل بینی به یک کار معمولی و عادی تبدیل شده است. اما ورود به بیمارستان و انجام جراحی به صورت ناخودآگاه موجب اضطراب و ترس در بیمار می شود. با تکنیک های زیر می توانید استرس خود را قبل از عمل تا حد زیادی کاهش دهید :

  • مدیتیشن انجام دهید.
  • به موزیک ملایم گوش کنید.
  • نفس های عمیق بکشید.
  • از روش تجسم استفاده کنید.
  • با مراحل عمل بینی آشنا شوید.

با وجود حساسیت و آلرژی باید از انجام چه اقداماتی پیروی کند؟

از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که برای تشخیص علت ایجاد آلرژی در بدن خود قدم بردارید . برای اینکار ، نیاز است تا آزمایش آلرژی یا تست آلرژی انجام شود ، که یکی از روش ‌های معمول برای اینکار ، آزمایش پوستی است . در مراحل بعد ، اگر مشخص شود که علت آلرژی شما مرتبط با تغییر فصل است ، جراحی باید در فصلی انجام شود که ریسک بروز آلرژی در آن کاهش یافته است.

یکی از راه‌ های پیشگیری از آلرژی قبل از انجام این جراحی ، استفاده از داروهای ضد آلرژی برای کنترل حساسیت است . این داروها معمولاً از یک هفته قبل از جراحی تا 2 ماه پس از جراحی توسط پزشک تجویز می‌ شوند . همچنین ، افراد می ‌توانند از اسپری ‌های کورتیکواستروئیدی که دارای خواص ضد آلرژیک هستند استفاده کنند . در حقیقت داروهای کورتیکواستروئیدی از جمله داروهای ضد التهابی هستند که عمدتاً برای کنترل و تسکین علائم حساسیتی و آلرژیک استفاده می‌ شوند . این داروها با کاهش التهاب و حساسیت در محل ، موجب تسکین علائم آلرژی می ‌شوند ؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از این داروها باید تحت نظر پزشک و با رعایت دستورات و دوزهای تجویز شده ایشان مصرف شود.

در انتها باید بدانید که اگر شما بر این باور هستید که جراحی بینی می ‌تواند درمانی برای آلرژی باشد ، این فکر کاملا اشتباه است . در واقع ، آلرژی ناشی از واکنش سیستم ایمنی بدن است و به طور مستقیم با بینی مرتبط نیست . علایمی مانند عطسه می توانند نمایانگر آلرژی ‌باشند ، اما ربط مستقیمی به علت آن ندارند . بنابراین ، انتظار داشتن از این پروسه زیبایی برای درمان آلرژی غلط است و پایه‌ علمی ندارد.